fbpx

Jak se změní pracovní prostředí po pandemii?

By 21/10/2020 Pujcky, Tipy
Rychlá online půjčka

Situace kolem pandemie koronaviru se mění z dne na den a nikdo neví říct, jak to bude po celé pandemii vypadat. Nicméně to, že se bude měnit pracovní prostředí, je již nyní jasné. Podívali jsme se na to, jak to bude vypadat.

Změna pracovního prostředí

Při rychlém nástupu koronaviru již při první vlně se zaměstnanci, kteří pracují převážně na počítači přesunuly domů a začali pracovat na tzv. home office. Tento rychlý krok a práce z domova se některým líbí a věděli by si takto představit pracovat už navždy, ale jiným pracování z domu nevyhovuje.

Pracovní podmínky

Nevýhoda pracování z domu je v tom, že ne každý má prostor, aby si jeden pokoj vyčlenil jen jako kancelář. Další nevýhodou je množství lidí v domácnosti. Právě během první vlny, kdy byly doma všechny děti a všichni, kteří nepracovali, to pro mnoho zaměstnanců bylo těžké a nevěděli se soustředit na práci. Stejně, pokud je někdo zvyklý pracovat na pracovních počítačích, které nyní doma k dispozici nemá, může to být problém. Problémem může být i vyčlenění si pracovní doby, čas oběda, čas zahájení a ukončení práce.

Mezi problém pracování z home office můžeme určitě zařadit i zdraví zaměstnance. Ačkoli to není momentální problém, ale při špatném sezení na nesprávné židli, popřípadě špatné výšce pracovního stolu, mohou nastavit zdravotní problémy, které se prokáží až časem. Jako problém považujeme i komunikaci s dalšími zaměstnanci, popřípadě se zaměstnavatelem. V případě, že je firma zvyklá pracovat v open space, může pociťovat problém v pomalé komunikací přes internet.

Změní se legislativa?

Pokud by takto měli pracovat lidé po celou dobu pandemie, měla by nastat změna v legislativě. Podívejme se, co všechno by se mělo přehodnotit. Sice ne každý dodržuje vymezený pracovní čas, ale kdo by kontroloval zaměstnance, že má odrobené tolik, kolik má mít? Jak by se změnila legislativa, která se zaměřuje na pracovní úrazy, kdyby se zranil zaměstnanec pracující doma? Kdo by byl zodpovědný za zařízení kanceláře doma? Byl by zaměstnavatel odpovědný i za rychlost internetu, popřípadě placení dat zaměstnanci? Je několik odvětví, které by se musely kvůli práci z domu změnit.

Rychlá online půjčka

Pracovní prostředí po pandemii

Při práci na home office zaměstnanci zjistili, že trávit 8 hodin 5 dny v týdnu jen zabírá čas, a proto by se mohlo pracovní prostředí pro ně změnit na čtyřdenní. Budoucnost by se mohla změnit na střídavou práci v office a na práci z domu. Důležité bude i rychlé připojení na internet, pokud by šlo o práci z domu. Rovněž se může změnit i standardní školení a přejde se tím na e-learning, jak je to momentálně u všech studentech.

Tím pádem se může změnit i design kanceláří, kdy se přejde na videokonference. Také se aktuálně open space v kancelářích mohou změnit na prostory, které budou určeny pro zaměstnance stejného oddělení, aby v jedné místnosti nebylo najednou více než 6 lidí, čímž se zamezí případným klasickým nákazám.

Je jen otázkou času, kolik lidí z těch, kteří pracují na home office si na práci zvyknou a komu to začne vadit. Následně se určí i to, jak jednotlivé firmy po pandemii budou pracovat a jak se jejich pracovní prostředí změní.

 
Další formulář pro online půjčku ⮕